مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 اسفند 1400 ساعت 10:222022-02-26اقتصادي

به بودجه سال 1401 امید فراوان دارم/اتفاقات مبارکی در 1401 رقم می خورد


به گفته یک کارشناس، با نگاهی به یک قرن گذشته می توان گفت که نظام بودجه ریزی کشور با چالش های بسیار نابهنجاری رو به رو بوده و متاسفانه باید گفت که ضعیف ترین نظام بودجه ریزی در ایران وجود دارد.

- به گفته یک کارشناس، با نگاهی به یک قرن گذشته می توان گفت که نظام بودجه ریزی کشور با چالش های بسیار نابهنجاری رو به رو بوده و متاسفانه باید گفت که ضعیف ترین نظام بودجه ریزی در ایران وجود دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سلیمی - کارشناس اقتصادی - در برنامه تلویزیونی غیرمحرمانه با موضوع لایحه بودجه 1401 با بیان این مطلب اظهار کرد: متاسفانه در 40 سال گذشته تا به امروز رشد قیمت سکه 128 هزار برابر، مسکن 100هزار برابر و شاخص نرخ قیمت ها 3500 برابر شده است و این بدین معناست که راهبرد کشور در بحث نظام برنامه ریزی بودجه ای کاملا غیرمولد و حالتی دلالی و خدماتی بوده است.

سلیمی همچنین گفت: با توجه به اینکه میزان اثربخشی مجلس بین 2تا 5 درصد در بودجه سالانه بوده، آنچنان که باید نقش آفرینی نداشته است.

وی با بیان اینکه نگرش حاکمیت اقتصادی تجاری و بازرگانی کشور غلط است افزود: اصول علمی در نظام بودجه ریزی کشور وجود ندارد و متاسفانه به دلیل عدم جامعیت برنامه با بودجه همخوانی ندارد و فاصله زیادی با نگرش برنامه ای و بودجه بندی وجود دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

به بودجه سال 1401 امید فراوان دارم/اتفاقات مبارکی در 1401 رقم می خورد

به بودجه سال 1401 امید فراوان دارم/اتفاقات مبارکی در 1401 رقم می خورد