مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 اسفند 1400 ساعت 08:172022-02-26اقتصادي

پشیمانی کشاورزان در گرفتار شدن دام زمین خواران  


مدیر امو گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: در گذشته هر چقدر از کشاورزان خواستیم که اراضی شان را نفروشند گوش نکردند و الان زمین هایشان به دست غیر بومی ها افتاده و قیمت ها به قدری افزایش یافته که جز پشیمانی چاره دیگری ندارند.

- علی موسوی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: گیلان 238 هزار هکتار اراضی شالیزاری دارد و شخم زمستانه حدودا در 20 هزار هکتار از مزارع برنج استان انجام شده، میزان دقیق شخم زمستانه طی هفته جاری پس از بررسی نهایی اطلاع رسانی خواهد شد.

وی افزود: میزان انجام و یا شتاب در شخم زمستانه به شرایط مختلفی از جمله بارش باران بستگی دارد و خوشبختانه در هفته های اخیر باران خوبی در استان باریده است.

موسوی ادامه داد: در شالیزارهایی که خارج از پوشش شبکه آبرسانی سد سفیدرود هستند نیز با بسته شدن سردهنه ها می توان شخم زمستانه را انجام داد.

تقویم زراعی برای شالیزراهای گیلان در آستانه تصویب وی با اشاره به اینکه فعلا وضعیت شالیزارهای استان مطلوب است، تصریح کرد: برای تنظیم تقویم زارعی نیز در این هفته با دستگاههای مربوطه جلسه داریم و پس از تصویب نهایی زمان کشت برنج، شرکت آب منطقه ای گیلان نوبت بندی آب را برنامه ریزی خواهد کرد.

مدیر امور گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه شخم زمستانه و رعایت تقویم زراعی موجب مدیریت در م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پشیمانی کشاورزان در گرفتار شدن دام زمین خواران  

پشیمانی کشاورزان در گرفتار شدن دام زمین خواران