مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 6 اسفند 1400 ساعت 15:372022-02-25بين الملل

چرا روسیه ابتدا چرنوبیل را اشغال کرد؟


جنگ در این هفته در این منطقه نگرانی هایی را در مورد احتمال بروز تأثیرات مخرب زیست محیطی ایجاد کرد، زیرا ممکن است بر اثر درگیری ها خاک آلوده و سایر زباله های اتمی دوباره به هم بخورد و آلودگی رادیواکتیو از منطقه فراتر هم برود.

- در جنگ اوکراین، نام کمتر جایی مانند چرنوبیل می توانست پیشروی روسیه را در ذهن ها متبادر کند، بنابراین زنگ خطر در غرب زمانی به صدا درآمد که ارتش روس، این نیروگاه از کار افتاده را در ساعات اولیه تهاجم خود به اوکراین در روز پنجشنبه تصرف کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازیورونیوز؛ چرا روسیه یک زمین بایر آلوده به رادیواکتیو را به یکی از اولین اهداف خود در اوکراین تبدیل کرد؟ پاسخ دقیق این پرسش را فقط در ذهن مقامات ارشد مسکو باید جستجو کرد، اما این نکته که این سایت در امتداد یکی از مستقیم ترین مسیرها از مرز بلاروس به کیف، پایتخت اوکراین قرار گرفته، شاید گویای اهمیت ژئوپلیتیک و راهبردی آن باشد.

اهمیت ژئوپلیتیک گرچه نیروگاه هسته ای چرنوبیل که فاجعه مرگبار اتمی 1986 در آن روی داد یک موضع نظامی تلقی نمی شود، اما این نقطه از نظر راهبردی اهمیت بسیاری دارد زیرا بین مرز بلاروس و کی یف، پایتخت اوکراین قرار گرفته است.

بن هاجز، ژنرال بازنشسته و فرمانده پیشین ارتش آمریکا در اروپا پیش از اشغال چرنوبیل به دست روسیه در مصاحبه ای گفته بود: م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا روسیه ابتدا چرنوبیل را اشغال کرد؟

چرا روسیه ابتدا چرنوبیل را اشغال کرد؟