مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 6 اسفند 1400 ساعت 15:172022-02-25سياسي

امام جمعه بیرجند: نفی طاغوت و ستمگران شرط دین داری است


امام جمعه بیرجند با بیان اینکه نفی طاغوت اولین شرط دیانت است، گفت: کسی که به دنبال طاغوتیان است دین ندارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بیرجند، آیت الله سیدعلیرضا عبادی در خطبه های نماز جمعه بیرجند اظهار داشت: بر اساس تعالیم دینی نفی طاغوتیان و ستمگران اولین شرط دیانت است و کسی که به دنبال طاغوتیان می رود، از دین بی بهره است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند بیان کرد: اما ضرورت نفی طاغوت به گوش برخی نمی رود و به اسم مسلمان و با نفاق مجری برنامه کفار علیه مسلمانان می شوند.

آیت الله عبادی با اشاره به اینکه شرط بهره مندی از دین واقعی معرفت داشتن است، گفت: بر اساس روایات معصومین (ع) فقر واقعی نداشتن دینار و درهم و ثروت نیست بلکه مقصود از فقر واقعی نداشتن معرفت دینی است که مکرر به آن اشاره شده است.

وی با تأکید بر اینکه انسان های ظالم در دین هیچ جایگاه رسمی و حقیقی ندارند، اظهار کرد: از این جهت بر اساس فرهنگ دینی دین به معصومین باید سپرده شود و مسئله امامت در واقع محکمات آیات قرآن، عقل و حدیث است.

امام جمعه بیرجند گفت: هر چند در دنیا حزب و گروه و ادعا فراوان است ولی خداوند راه حق از باطل را جدا کرده و با عقل و تدبر این موضوع قابل شناخت است و در این راستا خداوند در آیه 23 سوره انبیا می فرماید که آنان را پیشوا و امام مرد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امام جمعه بیرجند: نفی طاغوت و ستمگران شرط دین داری است

امام جمعه بیرجند: نفی طاغوت و ستمگران شرط دین داری است