مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 6 اسفند 1400 ساعت 11:572022-02-25اجتماعي

ماجرای عبور خط لوله غدیر از پارک ملی کرخه چه بود؟


پیمانکارطرح آبرسانی غدیر قصد داشت با تغییر مسیر اجرای طرح، لوله های انتقال آب را از قسمت شمالی پارک ملی کرخه عبور دهد که ما متوجه شدیم و عملیات لوله گذاری را متوقف کردیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اهواز، پارک ملی کرخه نوار سبز رنگی است در دو طرف رودخانه کرخه که در 5 کیلومتری غرب جاده ترانزیتی اندیمشک-اهواز و در حوزه شهرستان شوش قرار گرفته است.

این منطقه پس از مشاهده ی آخرین بازمانده های گوزن زرد ایرانی، ابتدا به عنوان پارک وحش و منطقه حفاظت شده در نظر گرفته شد و سپس براساس مصوبه شورای عالی حفاظت محیط زیست کشور به پارک ملی ارتقا پیدا کرد.

طی هفته های گذشته و همزمان با استقرار ماشین آلات حفاری و لوله های انتقال آب در شمال این پارک ملی، شائبه ی عبور خط لوله طرح آب رسانی غدیر از پارک ملی کرخه قوت گرفت که این امر منجر به واکنش فعالان محیط زیست و انجمن دوستداران شهر و طبیعت شوش شد و فعالان زیست محیطی با تجمع در شمال پارک ملی کرخه ضمن صدور بیانیه ای ، نسبت به عواقب اجرای طرح آب رسانی غدیر در حریم این پارک هشدار دادند.

تعرض به حریم زیستگاه گوزن زرد جبران ناپذیر است محمد الوندی، رییس پارک ملی کرخه در گفت و گو با خبرنگار فارس با تاکید بر لزوم حفظ حریم این پارک ملی گفت: در مساحت 14 هزار هکتاری پارک ملی کرخه، گونه های گیاهی و جانوری متن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماجرای عبور خط لوله غدیر از پارک ملی کرخه چه بود؟

ماجرای عبور خط لوله غدیر از پارک ملی کرخه چه بود؟