مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 6 اسفند 1400 ساعت 11:272022-02-25اقتصادي

«پلرود» 11 ساله شد/ رستگاری به وقت مصوبات سفر دولت!


سد پلرود در حالی 11 ساله شده است که در جریان سفر اخیر دولت به این استان مصوباتی برای گره گشایی از وضعیت این پروژه نهایی شد و حالا استاندار از تخصیص اعتبارات خبر می دهد.

- خبرگزاری مهر - گروه استان ها: سد مخزنی پلرود یکی از طرح های بزرگ تأمین آب استان است که با هدف تنظیم آب رودخانه پلرود به عنوان دومین رودخانه بزرگ گیلان و استفاده از آن جهت تأمین نیاز آبی بالغ بر 33 هزار و 500 هکتار اراضی منطقه (پلرود و شلمان رود) اجرا می شود.

با اجرای طرح مخزنی پلرود، علاوه بر تأمین آب باغ های چای، نیاز آب شرب هشت شهر شرق گیلان از جمله لنگرود، رودسر، چابکسر، کلاچای، املش، کومله، واجارگاه و رحیم آباد به میزان 40 میلیون متر مکعب در سال تأمین می شود.

عملیات اجرایی این پروژه از فروردین ماه سال 1389 آغاز شده و هنوز به پایان نرسیده است.

100 میلیارد تومان اعتبار به پروژه اختصاص داده شد اسدالله عباسی استاندار گیلان عصر پنجشنبه به همراه آیت الله فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان و جمعی از مسئولان استانی و شهرستان رودسر، از روند عملیات اجرای سد مخزنی پلرود رحیم آباد این شهرستان بازدید کرد.

استاندار گیلان در بازدید از این سد در جمع خبرنگاران با بیان اینکه به پیشنهاد آیت الله فلاحتی به سد پلرود آمده ایم تا پیشرفت این پروژه را شاهد باشیم، گفت: از محل اعتبارات س


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«پلرود» 11 ساله شد/ رستگاری به وقت مصوبات سفر دولت!

«پلرود» 11 ساله شد/ رستگاری به وقت مصوبات سفر دولت!