مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 6 اسفند 1400 ساعت 04:172022-02-25دانش

پروفسوری که پس از57 سال با کلاس در خداحافظی کرد


پروفسور ثبوتی، بنیانگذار دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه از پایان تدریسش در دانشگاه ها پس از 57 سال تدریس و تحقیق خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از زنجان، پروفسور یوسف ثبوتی در اول شهریور ماه 1311 در خانواده ای فرهنگی در شهر زنجان به دنیا آمد، وی پس از اتمام تحصیلات مقدماتی خود در زادگاهش در سال 1329 به طور همزمان در دو رشته کشاورزی و فیزیک دانشگاه تهران پذیرفته شد که به دلیل علاقه وافر به فیزیک، این رشته را برای ادامه تحصیل انتخاب کرد.

دوران دانشگاه ثبوتی با توفان های سیاسی شدید سال های 1329 تا 1333 همراه بود.

وی پس از پایان تحصیلاتش در آزمون نقشه برداری قبول شد و به صورت رایگان به یاری دکتر حسین کشی افشار شتافت و پس از چندی با معرفی وی به دانشگاه تورنتو کانادا عزیمت کرد و موفق شد که درجه کارشناسی ارشد را از آن دانشگاه دریافت کند.

استاد ثبوتی پس از آن به دانشگاه شیکاگو راه یافت و به تحصیل اختر فیزیک نزد استادان صاحب نامی همچون سوبر امانیان، چاندراسکار، چمبرلن پرداخت.

پروفسور ثبوتی در سال 1342 مدرک دکتری تخصصی خود را در این رشته دریافت کرد و برای تدریس با سمت استادیاری رهسپار دانشگاه نیوکاسل در انگلستان شد.

وی پس از مدتی به ایران بازگشت و چندی بعد با سمت دانشیاری در دانشگاه شیراز به کار مشغول شد، فعالیت وی در دانشگاه شیراز سر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پروفسوری که پس از57 سال با کلاس در خداحافظی کرد

پروفسوری که پس از57 سال با کلاس در خداحافظی کرد