مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 5 اسفند 1400 ساعت 16:322022-02-24اقتصادي

افزایش بهره وری کشاورزی خراسان رضوی با اجرای طرح «فجر خودکفایی»


مسئول سازمان بسیج جامعه کشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوی گفت: با هدف افزایش بهره وری در اراضی کشاورزی استان از دهه فجر امسال طرحی با نام «فجر خودکفایی» طراحی و به اجرا درآمده است.

- مشهد ـ مسئول سازمان بسیج جامعه کشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوی گفت: با هدف افزایش بهره وری در اراضی کشاورزی استان از دهه فجر امسال طرحی با نام فجر خودکفایی طراحی و به اجرا درآمده است.

به گزارش، احمد گل محمدی ظهر پنجشنبه در نشست خبری که به مناسبت روز مهندس در مشهد برگزار شد، اظهار کرد: طرحی با نام فجر خودکفایی با هدف افزایش بهره وری در اراضی کشاورزی خراسان رضوی از دهه فجر امسال طراحی و به اجرا درآمده است که در قالب این طرح، علمی سازی کشاورزی استان با کمک مهندسان در دستور کار قرار گرفته است.

مسئول سازمان بسیج جامعه کشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوی بیان کرد: در اجرای این طرح، ارتقای بهره وری در واحد سطح در 394 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان پیگیری می شود.

وی با بیان این که اجرای طرح فجر خودکفایی برای محصولاتی مانند گندم، جو، ذرت علوفه ای، زعفران، پسته، انگور، سیب، بادام، گردو و کنجد، دانه آفتابگردان و کلزا در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: تاکنون 780 مهندس کشاورزی برای اجرای این طرح ساماندهی شده اند که این تعداد قابل افزایش است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش بهره وری کشاورزی خراسان رضوی با اجرای طرح «فجر خودکفایی»

افزایش بهره وری کشاورزی خراسان رضوی با اجرای طرح «فجر خودکفایی»