مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 5 اسفند 1400 ساعت 12:572022-02-24فرهنگي

انتشار کتاب «اقتباس نمایشی کمیک از لطایف ملانصرالدین»


کتاب «اقتباس نمایشی کمیک از لطایف ملانصرالدین» نوشته هادی کیانی، نویسنده، کارگردان و بازیگر خمینی شهری توسط انتشارات ندای کار آفرین منتشر شد.

- ایسنا/اصفهان کتاب اقتباس نمایشی کمیک از لطایف ملانصرالدین نوشته هادی کیانی، نویسنده، کارگردان و بازیگر خمینی شهری توسط انتشارات ندای کار آفرین منتشر شد.

هادی کیانی در گفت وگو با ایسنا، درباره کتاب 184 صفحه ای اقتباس نمایشی کمیک از لطایف ملانصرالدین که به تازگی در تالار مشاهیر تئاتر شهر تهران رونمایی شد، اظهار کرد: این مجموعه در سه بخش به رشته تحریر درآمده که بخش ابتدایی آن در رابطه با تعریف لطیفه، ساختار و چگونگی شکل گیری آن و تاریخچه لطیفه پردازی در ادبیات مکتوب ایران است.

همچنین در مورد کاراکترهای لطیفه های ایرانی صحبت می شود و در نهایت به شخصیت ملانصرالدین می رسد و وجه تسمیه آن را توضیح داده و ابعاد مختلف شخصیتی او را بررسی می کند.

وی افزود: فصل دوم آن نیز در خصوص شوخ طبعی و فصل محوری این مجموعه است که در آن تعریف طنز و جایگاه آن نسبت به فکاهه و هزل و .

و همچنین چگونگی ایجاد خنده بررسی می شود.

ملوین هلیتزر در نظریه ای به طریقه پخت آثار کمدی و چگونگی خندیدن اشاره کرده و اینکه چه چیزی باید در هر اثری باشد تا ایجاد خنده کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتشار کتاب «اقتباس نمایشی کمیک از لطایف ملانصرالدین»

انتشار کتاب «اقتباس نمایشی کمیک از لطایف ملانصرالدین»