مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 5 اسفند 1400 ساعت 12:422022-02-24اقتصادي

2میلیون دلار کالا از آذربایجان غربی به خارج کشور صادر شد


رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: امسال حدود 2 میلیون دلار صادرات غیرنفتی در این استان ثبت شده که حدود 30 درصد بیشتر از میزان تعیین شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از سازمان صمت آذربایجان غربی، غلامرضا بابایی در این زمینه اظهار کرد: برای امسال یک میلیون و 707 هزار دلار صادرات هدف گذار شده بود که بیش از این میزان تحقق یافته است.

وی ادامه داد: با این آمار در بخش تحقق هدف تعیین شده، آذربایجان غربی بعد از چهارمحال بختیاری در رتبه دوم قرار دارد و به لحاظ ارزش دلاری میزان صادرات آذربایجان غربی با استان نخست فاصله چشمگیری پیدا کرد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی یادآور شد: قسمت اعظم صادرات محصولات از این استان مختص محصولات گروه پتروشیمی است که بالغ بر 77 درصد و پس از آن صادرات محصولات کشاورزی است.

وی سهم محصولات صنعتی و معدنی در سهم صادرات استان را تقریباً 11 درصد دانست و خاطرنشان کرد: حدود 99 درصد از صادرات آذربایجان غربی به 10 کشور است که در این بین 82 درصد از صادرات محصولات از استان به لحاظ ارزش دلاری به ترکیه و 14 درصد از آن به عراق و بقیه به کشورهای افغانستان، پاکستان، روسیه، آذربایجان و هند صادر می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

2میلیون دلار کالا از آذربایجان غربی به خارج کشور صادر شد

2میلیون دلار کالا از آذربایجان غربی به خارج کشور صادر شد