مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 5 اسفند 1400 ساعت 10:422022-02-24بين الملل

همکاری های دوجانبه محور دیدار مقامات ازبکستان و افغانستان


در دیدار وزیر تجارت خارجی ازبکستان با معاون نخست وزیر دولت موقت افغانستان در شهر «کابل» گسترش همکاری های دوجانبه در زمینه های مختلف مورد بررسی قرار گرفت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، سردار عمرزاق اف معاون نخست وزیر، وزیر سرمایه گذاری و تجارت خارجی ازبکستان و ملاعبدالغنی برادر معاون نخست وزیر دولت موقت افغانستان در شهر کابل گسترش همکاری های دوجانبه در زمینه های سرمایه گذاری، تجاری، حمل و نقلی و لجستیکی، انرژی، کشاورزی، آموزشی و بهداشتی را بررسی کردند.

طرف افغانی گزارشی را در مورد اقدامات در دست انجام برای تامین امنیت در کشور، بازسازی اقتصاد و زمینه های اجتماعی و همچنین مبارزه با فساد در اختیار طرف ازبکی قرار داد.

  طرفین به تقویت همکاری های متقابل در اجرای ساخت خط ریلی ترانس افغان ترمذ- مزار شریف- کابل- پیشاور توجه کردند و چگونگی اجرای طرح را بررسی و آمادگی خود را برای حل و فصل مسائل موجود اعلام کردند.

در این دیدار همچنین امکانات جلب شرکت های ازبکستان برای حضور در طرح های مشترک در ساخت و بازسازی زیربناها، توسعه کشاورزی و استخراج منابع طبیعی بررسی شد.

طرفین همچنین در مورد تنظیم و تصویب در آینده نزدیک برنامه ها مبنی بر گسترش همکاری های اقتصادی و بازرگانی ازبکستان و افغانستان و اقدامات مشترک در اجرای آ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

همکاری های دوجانبه محور دیدار مقامات ازبکستان و افغانستان

همکاری های دوجانبه محور دیدار مقامات ازبکستان و افغانستان