مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 5 اسفند 1400 ساعت 09:222022-02-24فرهنگي

این عروسی به معنای پایان خوش نیست


ماجرا با سوگواری آغاز می شود و با مجلس عروسی ادامه پیدا می کند ولی اشتباه نکنیم، اتفاقا این عروسی به منزله پایانی خوش نیست.

- این خلاصه ای است یک خطی از نمایش هملت به کارگردانی شایان افشردی که به عنوان اثر برگزیده بیست و سومین جشنواره تئاتر دانشگاهی، این روزها در تالار مولوی روی صحنه است.

این نمایش گرچه نام هملت را با خود دارد ولی گروه اجرایی تعصبی بر این اثر ندارند و این نمایشنامه در کنار دو نمایشنامه دیگر، دستاویزی است برای آنان تا ایده های اجرایی خود را روی صحنه بیاورند.

افشردی که به تازگی در مقطع کارشناسی ارشد تئاتر از دانشکده هنر و معماری فارغ التحصیل شده است، در گفتگو با ایسنا از اجرای این هملت خاص می گوید، از سرنوشت مبهم جشنواره تئاتر دانشگاهی نگران است، از وضعیت تئاتر خصوصی انتقاد می کند و گله دارد که این روزها هر کسی با حضور در چند جلسه کلاسی به بازیگر و کارگردان تبدیل می شود.

او برای اجرای این نمایش نگاهی به سه نمایشنامه هملت شکسپیر، هملت ماشین هاینر مولر و روز مرگ در داستان هملت نوشته ماری کلتس داشته است و در این زمینه می گوید: هملت ما نوشته خودمان است ولی برگرفته از این سه اثر است.

درواقع خط داستانی مال ماست ولی بیشترِ دیالوگ ها و موقعیت هایِ کار بر اساس این سه متن است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

این عروسی به معنای پایان خوش نیست

این عروسی به معنای پایان خوش نیست