مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 5 اسفند 1400 ساعت 07:172022-02-24بين الملل

دومین نشست اضطراری شورای امنیت درباره اوکراین


شورای امنیت سازمان ملل چهارشنبه شب به وقت محلی برای دومین بار در هفته جاری در پی افزایش تنش ها میان غرب و مسکو بر سر بحران اوکراین و به رسمیت شناختن استقلال جمهوری های دونتسک و لوگانسک از سوی رییس جمهوری روسیه، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل در دومین نشست اضطراری شورای امنیت بر سر بحران اوکراین در سخنانی از ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه خواست به صلح فرصت دهد.

گوترش در سخنانش افزود که امروز سرشار از شایعات و اخبار مبنی بر اینکه تهاجم به اوکراین قریب الوقوع است، بود.

دبیر کل سازمان ملل ادامه داد، بنابراین اگر واقعا یک عملیات درحال آمادگی است، قلبا می خواهم که ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه نیروهای خود را از حمله به اوکراین باز دارد به صلح یک فرصت بدهد، هم اکنون تعداد زیادی از مردم کشته شده اند.

رزماری دی کارلو معاون دبیر کل سازمان ملل نیز در نشست اضطراری شورای امنیت در سخنانی گفت: احترام به قوانین بین المللی بشر دوستانه در اوکراین اهمیت دارد.

این مقام سازمان ملل افزود، ما نمی توانیم پیش بینی کنیم که در ساعت ها و روزهای آینده در اوکراین چه اتفاقی خواهد افتاد اما آنچه مشخص است، تشدید تنش باعث افزایش غیر قابل قبول رنج و سختی انسانی و تخریب می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دومین نشست اضطراری شورای امنیت درباره اوکراین

دومین نشست اضطراری شورای امنیت درباره اوکراین