مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 اسفند 1400 ساعت 22:472022-02-23فرهنگي

اسماعیلی: آمیختگی شعر و ادبیات نشان دهنده قوام ملی ایرانی ها است


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در اختتامیه شانزدهمین جشنواره شعر فجر با اشاره به اینکه تنوع گویش ها در کشور باعث افتخار است گفت: آمیختگی شعر و ادبیات با همه برتری ایران در حوزه های مختلف نشان دهنده جایگاه و قوام ملی ایرانی ها است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار حوزه کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم اختتامیه شانزدهمین جشنواره شعر فجر که امشب در تالار وحدت برگزار شد، با اشاره به تاریخ پر فراز و نشیب ایران زمین در دوران ورود اسلام به ایران، عنوان کرد: بعد از گذشت سه قرن از ورود اسلام به ایران، مردم با جان و دل اسلام را پذیرفته و همین شکل مدنی، تمدنی همراه با آموزه های اسلامی و آمیخته با دانش، تجربه و فرهیختگی ایرانیان در قرن چهارم و پنجم، منجر به درخشش تمدن اسلامی شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: زبان فارسی در دوره ای که سه قرن از ورود اسلام به ایران گذشته بود مجدداً توسط بزرگانی همچون رودکی، احیاء شد و در اشعار ماندگار شاهنامه فردوسی به شکل کامل تری بازیابی شد.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه ایرانیان در عین تدین، پایبندی و علاقه مندی به مکتب اهل بیت (علیهم السلام)، شعر و زبان ادبیات را به زبان فارسی برگزیده و ترویج کردند، خاطر نشان کرد: بزرگان بسیاری در قرن پنجم، ششم، هفتم و تا امروز در عر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اسماعیلی: آمیختگی شعر و ادبیات نشان دهنده قوام ملی ایرانی ها است

اسماعیلی: آمیختگی شعر و ادبیات نشان دهنده قوام ملی ایرانی ها است