مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 اسفند 1400 ساعت 18:372022-02-23بين الملل

افتتاح نخستین کرسی یونسکو در مخاطرات زمین شناختی ساحلی در قشم + فیلم


نخستین کرسی یونسکو در مخاطرات زمین شناختی ساحلی به میزبانی منطقه آزاد قشم افتتاح شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قشم، سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم عصر امروز با اشاره به شرایط خاص جغرافیایی و زمین شناختی جزیره افزود: به دلیل این عوامل ممکن است مخاطرات و تهدیدات طبیعی و زمین شناختی زیادی جزیره را تهدید کند، بنابراین یکی از اهداف سازمان، کاهش تاثیرات این مخاطرات و پیشگیری از بروز حوادث ناگوار و آسیب به مردم است.

افشار فتح الهی یادآور شد: با توجه به خط ساحلی 300 کیلومتری این جزیره، بخشی از این مخاطرات به سواحل و تاسیسات وابسته به آن مرتبط می شود که امیدواریم افتتاح کرسی یونسکو در زمینه مخاطرات زمین شناختی ساحلی با همکاری و مشارکت سازمان منطقه آزاد قشم، حرکتی تاثیرگذار درراستای کاهش این مخاطرات باشد.

وی ادامه داد: در تفاهم نامه ای که اخیرا بین سازمان منطقه آزاد قشم با سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور منعقد شده، بخشی از مخاطرات زمین شناختی نیز توسط این سازمان تحت پوشش قرار خواهد گرفت که در کنار تلاش های این کرسی، فعالیتی مکمل محسوب شده و می تواند کمک بسزایی به منظور کاهش مخاطرات باشد.

فتح الهی با اشاره به ظرفیت ژئوپارک جهانی قشم بیان داشت: جزیره قشم به عنوان تنها ژئوپارک جهانی خاورمیانه در سازمان جهانی یونسکو به ثب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افتتاح نخستین کرسی یونسکو در مخاطرات زمین شناختی ساحلی در قشم + فیلم

افتتاح نخستین کرسی یونسکو در مخاطرات زمین شناختی ساحلی در قشم + فیلم