مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 اسفند 1400 ساعت 15:472022-02-23دانش

ایران از ظرفیت انسانی و طبیعی بالایی برخوردار است


سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی کرج در اختتامیه ششمین جشنواره سراسری نانو کشور به ظرفیت انسانی و طبیعی بالای ایران در دنیا اشاره کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، اختتامیه ششمین جشنواره سراسری نانو کشور چهارشنبه، چهارم اسفند ماه سال جاری در سالن آمفی تئاتر دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی کرج برگزار شد.

حسین کلانتری خلیل آباد، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی کرج در این جشنواره گفت: در کشوری زندگی می کنیم که ظرفیت طبیعی و انسانی بالایی دارد، نیروی جوان بسیاری در رده سنی 14 تا 35 داریم که بیشتر این جوانان تحصیل کرده هستند.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی کرج افزود: مهمترین ظرفیت کشور همین جوانان مستعد هستند اما میزان بهره وری از این استعدادها کم است، باتوجه به اینکه کشور ما یک درصد جمعیت جهانی و هفت درصد ذخایر طبیعی دنیا را دارد و همچنین در موقعیت استثنایی بازار بزرگ ملی و منطقه قرار گرفته، میزان بهره وری به اندازه کافی نبوده است.

کلانتری گفت: در بین 200 کشور دنیا جایگاه شانزدهم را در سطح جهانی داریم و از متوسط جهانی بالاتر هستیم اما نسبت به کشورهایی که در قله قرار گرفته اند در رده پایین تری قرار گرفته ایم و نیاز به رشد بیشتری داریم، امروز نیز محصول 40 سال خدمت در پیش چشمان ما قرار دارد و کشوری پیشرفته از لحاظ علمی هستیم که تجربیات گران بهایی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران از ظرفیت انسانی و طبیعی بالایی برخوردار است

ایران از ظرفیت انسانی و طبیعی بالایی برخوردار است