مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 اسفند 1400 ساعت 15:322022-02-23حوادث

کشف و ضبط اشیای تاریخی دوره پیش از اسلام در اندیکا


فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی خوزستان از کشف و ضبط تعدادی اشیای تاریخی در شهرستان اندیکا خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اهواز، سرهنگ رامین مکناوی فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی خوزستان امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حسب گزارش و منابع مخبران محلی و با هماهنگی دادستان عمومی و همکاری پلیس اطلاعات شهرستان، نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی به هنگام بازرسی از منزل شخصی با هویت معلوم در بخش آبژدان، تعدادی اشیای عتیقه کشف و ضبط کردند.

وی افزود: این اشیا شامل پنج عدد ظرف منقش مفرغی، یک عدد شمشیر آهنی و یک عدد سنگ ساب تاریخی است که بر اساس نظر کارشناس اموال منقول فرهنگی تاریخی اداره کل میراث فرهنگی خوزستان به دوره تاریخی پیش از اسلام تعلق دارند.

مکناوی بیان کرد: برخورد با قاچاقچیان عتیقه در دستورکار جدی پلیس و یگان حفاظت میراث فرهنگی است و از شهروندان هم می خواهیم در صورت اطلاع از فعالیت این گونه افراد سودجو و فرصت طلب که به میراث ملی کشور دستبرد می زنند، موضوع را از طریق شماره تلفن 110 به پلیس اعلام کنند.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی خوزستان از نظارت مستمر بر مکان های تاریخی در سطح استان خبر داد و تصریح کرد: انتظار می رود در این زمینه مردم نیز مشارکت لازم را داشته باشند و در صورت مشاهده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف و ضبط اشیای تاریخی دوره پیش از اسلام در اندیکا

کشف و ضبط اشیای تاریخی دوره پیش از اسلام در اندیکا