مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 اسفند 1400 ساعت 15:072022-02-23بين الملل

خشم قاهره و خارطوم از اقدام نخست وزیر اتیوپی درباره سدالنهضه


پس از آنکه اتیوپی عملیات تولید برق از سدالنهضه را آغاز کرد، قاهره و خارطوم به آن واکنش نشان دادند و این اقدام را مغایر با توافقنامه سال 2015 دانستند.

- به نقل از العربی الجدید، برخی منابع دیپلمات و فنی مصری و مطلع از پرونده بحران سد النهضه اتیوپی اعلام کردند: در پی اعلام رسمی آغاز مرحله اول تولید برق از سد النهضه از سوی آدیس آبابا که برخلاف توافقنامه امضا شده در سال 2015 خارطوم است، قاهره طی درخواست فوری از اتحادیه آفریقا، آن را به حضور در مذاکرات میان مصر، سودان و اتیوپی دعوت کرد.

منابع دیپلمات و فنی یادشده گفتند: اتیوپی با هماهنگی با یکی از مسئولان اتحادیه آفریقا مانع اقدامات و تلاش ها برای تشکیل کمیته کارشناسان می شود، این کمیته مسئول هدایت مذاکرات میان سه کشور مصر، سودان و اتیوپی در مرحله آتی است.

این منابع اظهار کردند: مصر، موسی فکی رییس اتحادیه آفریقا را به همدستی با آدیس آبابا برای توقف روند مذاکرات و کمک به اتیوپی برای تحمیل خواست خود به دو کشور دیگر متهم کرده است.

منابع یاد شده در ادامه اولین و مهمترین این کارشکنی ها را موافقت نکردن با کارشناسان و چهره های حقوقی که قرار است کمیته مذاکرات را تشکیل دهند، هشدار به کشورها در خصوص معرفی کاندیداها جهت رای گیری و تایید و تدوین منشور کار کمیته و تعیین اختیارات آن، مشخص ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خشم قاهره و خارطوم از اقدام نخست وزیر اتیوپی درباره سدالنهضه

خشم قاهره و خارطوم از اقدام نخست وزیر اتیوپی درباره سدالنهضه