مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 اسفند 1400 ساعت 12:172022-02-23اقتصادي

288 عضو هیات علمی دانشگاهی از توسعه پرورش تیلاپیا حمایت کردند


288 نفر از اعضای هیات علمی و اساتید دانشگاهی و 87 نفر از کارشناسان حوزه آبزی پروری در نامه ای به رییس جمهوری، از توسعه قانونمند پرورش ماهی تیلاپیای نیل در کشور حمایت کردند.

- در متن این نامه آمده است: زیربخش شیلات و آبزیان کشور به طور عمده بعد از انقلاب با تفکرات عملگرایی و جهادی ناب توسعه یافته و زمینه ساز تولید، صادرات و اشتغال پایدار در بخش کشاورزی شده است و در حال حاضر هم با وجود پایین بودن تناژ تولید در مقایسه با سایر محصولات کشاورزی، از ارزآوری بالایی برخوردار است و روند صادرات آن در حال افزایش است.

ماهی تیلاپیا (گونه نیل) یکی از آبزیان پرورشی ارزشمندی است که با توصیه سازمان فائو به دلیل مزایای نسبی فراوان، به سرعت درحال گسترش بوده و در حال حاضر در بیش از 140 کشور جهان به میزان سالیانه بیش از هفت میلیون تن تولید شده و عنوان دومین آبزی پرورشی جهان را به خود اختصاص داده است.

این گونه در یک روند کاملاً قانونی با پیگیری های کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی و مصوبات قانونی بعدی و اخذ مجوزهای سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان دامپزشکی در سال 1387 توسط موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور وارد شده و بعد از یک دهه تحقیق در سال 1397 با موافقت سازمان محیط زیست، مجوز توسعه در چهار استان مرکزی کشور را دریافت داشته و با استقبال زایدالوصف جام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

288 عضو هیات علمی دانشگاهی از توسعه پرورش تیلاپیا حمایت کردند

288 عضو هیات علمی دانشگاهی از توسعه پرورش تیلاپیا حمایت کردند