مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 اسفند 1400 ساعت 10:372022-02-23اجتماعي

گردشگری در دسترس، راهی برای ماجراجویی معلولین


رییس انجمن علمی طبیعت گردی ایران گفت: گردشگری در دسترس به معنی در دسترس قرار گرفتن گردشگری برای ناتوانان و کم توانان تلقی می شود به گونه ای که حقوق افراد دارای معلولیت در طیف های مختلف خدمات رسانی گردشگری تعریف شود.

- فرید جواهرزاده در گفت وگو با ایسنا درخصوص تعریف گردشگری در دسترس اظهار کرد: گردشگری در دسترس به معنی در دسترس قرار گرفتن گردشگری برای ناتوانان جسمی و ذهنی تلقی می شود.

این نوع از گردشگری در سال 2009 توسط دیکسون و دارسی مطرح شده است.

در واقع شاخه ای جدید از گردشگری است که علاوه بر گردشگری معلولان، نابینایان و ناشنوایان، افرادی که دچار اختلالات گفتاری، شنوایی و بینایی از جمله افراد ناتوان و کم توان مانند خانم های باردار یا سالمندان، مادرانی که کالسکه فرزند خود را به همراه دارند را نیز شامل می شود.

وی ادامه داد: در سال های اخیر موضوعات مفصل و متنوعی در خصوص گردشگری در دسترس بیان شده است و در سال های گذشته نیز گردشگری در دسترس، گردشگری برای همه به عنوان شعار سال سازمان جهانی گردشگری عنوان شد.

از این رو گردشگری در دسترس به این معنا است که مقاصدی را در گردشگری انتخاب کرده و مسیرها و تورهایی را طراحی کنیم تا متناسب و در راستای رفع نیازهای افرادی باشد که نیازمند دسترسی خاص هستند یا از نظر توانمندی با شرایط و مشکلاتی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گردشگری در دسترس، راهی برای ماجراجویی معلولین

گردشگری در دسترس، راهی برای ماجراجویی معلولین