مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 اسفند 1400 ساعت 09:422022-02-23اقتصادي

ظرفیت های اردبیل برای افزایش تجارت با روسیه مورد توجه قرار گیرد


استان اردبیل ظرفیت های لازم برای توسعه مناسبات تجاری با روسیه را دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اردبیل، سیدحامد عاملی صبح امروز در جلسه کارگروه توسعه صادرات استان که به صورت مجازی با سفیر ایران در مسکو برگزار شد، ضمن تشریح ظرفیت های کشاورزی، صنایع تبدیلی و گردشگری استان، خواستار گسترش همکاری های تجاری، کشاورزی و اقتصادی شد.

وی افزود: میزان محصولات تولیدی کشاورزی در استان از رتبه های بالایی در کشور برخوردار است و با توجه به وجود مرز مشترک 382 کیلومتری استان با کشور آذربایجان، بحث ترانزیت کالا و محصولات کشاورزی از این مرز برای ارتباط با آذربایجان و روسیه اهمیت بالایی دارد.

استاندار اردبیل تصریح کرد: با توجه به اهمیت ایجاد بارانداز ریلی پارس آباد و انجام مطالعات انتقال راه آهن اردبیل به این شهرستان، اجرای این پروژه و اتصال آن به خط آهن آذربایجان می تواند در افزایش و سهولت ارتباطات تجاری و دسترسی به کشورهای منطقه موثر باشد.

مجوز ماده 23 برای اتصال خط آهن اردبیل به پارس آباد اخذ خواهد شد وی با اشاره به پیگیری های انجام گرفته برای اجرای این بارانداز از اخذ مجوز ماده 23 برای اتصال خط آهن اردبیل به پارس آباد در آینده نزدیک خبر داد و اضافه کرد: اتصال خط آهن پارس آباد به آذربایجان نیز در صورت برنامه ریزی و قطعی شدن عملیات اجر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ظرفیت های اردبیل برای افزایش تجارت با روسیه مورد توجه قرار گیرد

ظرفیت های اردبیل برای افزایش تجارت با روسیه مورد توجه قرار گیرد