مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 اسفند 1400 ساعت 09:372022-02-23پزشكي

بسیاری از بیماری های شایع در مردان قابل درمان است


یک متخصص اورولوژیست و دانشیار دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: بسیاری از بیماری های شایع در مردان از جمله اختلال در پروستات چنانچه به موقع تشخیص داده شود، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، مجید شیرانی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار به مناسبت هفته سلامت مردان اظهار داشت:یکی از شایع ترین بیماری های مردان اختلال پروستات است که با مراجعه به موقع به پزشک درمان می شود اما چنانچه مورد بی توجهی واقع شود از زمان درمان آن می گذرد و برای فرد بیمار مشکلات جدی ایجاد می کند.

این دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد افزود: مردان سالم و بی علامت نیز از سن 40 سالگی به بعد یکبار و از سن 50 سالگی تا 60 سالگی 2 سال یکبار و از سن 60 سالگی به بعد برای معاینه و چکاپ به دکتر مراجعه کنند.

شیرانی با بیان اینکه مردان بیشتر در معرض بیماری و خطر قرار دارند، تصریح کرد: خطرهای محیطی و شغلی، رفتارهای پرخطر و سبک زندگی مردان سبب شده تا بیشتر از زنان در معرض خطر و بیماری قرار گیرند، این موضوع مراجعه به پزشک را ضروری تر کرده است این در حالی است که مراجعه مردان به پزشک کمتر از زنان بوده و درصد مرگ و میر مردان بیشتر از زنان است.

این متخصص اورولوژیست و فلوشیپ پیوند کلیه گفت: یکی از مهمترین اهداف نامگذاری هفته ملی سلامت مردان مقابله با باورها و فرهنگ نادرستی است که باعث


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بسیاری از بیماری های شایع در مردان قابل درمان است

بسیاری از بیماری های شایع در مردان قابل درمان است