مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 اسفند 1400 ساعت 09:022022-02-23سياسي

تبدیل ایران به قطب برق منطقه دستاورد دولت از سفر به قطر


خبر اتصال شبکه برق ایران و قطر با استفاد از خط انتقال دریایی و نیز دیدار متولیان حوزه انرژی ایران، روسیه و آذربایجان، گام های بلندی در جهت تبدیل شدن ایران به قطب برق غرب آسیا تلقی می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، اخبار خوش حوزه انرژی در چند روز اخیر همزمان با سفر رییس جمهور و هیئت عالی رتبه همراه به کشور قطر بیشتر از گذشته نتایج تغییر ریل گذاری دولت سیزدهم در حوزه دیپلماسی اقتصادی با اولویت دهی به توسعه روابط با همسایگان را بر همگان آشکار کرد.

بر این مبنا انتشار دو خبر مهم پیرامون صنعت برق، چشم انداز بسیار روشنی برای تحقق یکی از اهداف قدیمی کشور در حوزه انرژی را محقق کرد.

*اتصال شبکه برق ایران و قطر، گام اول در مسیر تبدیل شدن ایران به قطب برق منطقه در این راستا اولین خبر منتشر شده از جلسات هیئت عالی رتبه ایرانی، امضای سند همکاری میان ایران و قطر در بخش اتصال شبکه برق دو کشور بود.

در حقیقت خبر اتصال شبکه برق ایران و قطر با استفاد از خط انتقال دریایی می تواند گام ابتدایی برای بازگشت به مسیر تبدیل ایران به قطب انرژی منطقه به حساب بیاید.

مسئله ای که در سال های گذشته به دلیل بی توجهی متولیان این موضوع از دستور کار کشور خارج شده و زمینه ایجاد موضع پایین دیپلماسی انرژی را مهیا کرده بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تبدیل ایران به قطب برق منطقه دستاورد دولت از سفر به قطر

تبدیل ایران به قطب برق منطقه دستاورد دولت از سفر به قطر