مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 اسفند 1400 ساعت 08:572022-02-23اقتصادي

توجه به اقبال عمومی در مصوبات قانونی یک الزام است


نادیده گرفتن اقبال مردمی در تصویب یک قانون هزینه های اجرای آن قانون را افزایش خواهد داد و چون میزان هنجارشکنی و تخطی از آن بالا خواهد رفت در نتیجه حجم فعالیت سیستم های قضایی در کشور هم بیشتر خواهد شد.

- ایسنا/اصفهان یک جامعه شناس گفت: نادیده گرفتن اقبال مردمی در تصویب یک قانون هزینه های اجرای آن قانون را افزایش خواهد داد و چون میزان هنجارشکنی و تخطی از آن بالا خواهد رفت در نتیجه حجم فعالیت سیستم های قضایی در کشور هم بیشتر خواهد شد.

رضا اسماعیلی در گفت وگو با ایسنا درباره تأثیر تصویب احتمالی قوانین مغایر با هنجارها و مطالبات جامعه، از بُعد حقوقی جامعه شناسی، اظهار کرد: قوانینی در جامعه از قدرت و پشتوانه اجرایی بالاتری برخوردار هستند که مورد قبول افکار عمومی و مجموعه افرادی قرار گیرند که باید آن قوانین را مبنای رفتاری خود قرار دهند.

وی افزود: اگر عرفیات اجتماعی با قوانینی که توسط سیستم رسمی قانون گذاری وضع شده منافات داشته باشد، میزان تخلف از این قوانین بالا رفته و احتمال رعایت آن در عمل به شدت کاهش خواهد داشت.

این جامعه شناس و استاد دانشگاه با اشاره به بُعد جامعه شناختی مسئله، خاطرنشان کرد: ذهنیت ها، باورها و اندیشه هایی که در ذهنیت جمعی جامعه وجود دارد جزء مهم ترین هنجارهای رسمی یک جامعه محسوب می شود که اگر توسط سیستم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توجه به اقبال عمومی در مصوبات قانونی یک الزام است

توجه به اقبال عمومی در مصوبات قانونی یک الزام است