مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 اسفند 1400 ساعت 22:172022-02-22بين الملل

مقامات در نشست مجمع کشورهای تولیدکننده گاز چه گفتند؟


ششمین نشست مجمع سران کشورهای صادرکننده گاز (GECF) در دوحه قطر با سخنرانی امیر این کشور، با موضوع «امنیت انرژی در جهان» برگزار شد و مقامات کشورهای عضو، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس، ششمین نشست مجمع سران کشورهای صادرکننده گاز (GECF) در دوحه قطر با سخنرانی امیر این کشور، با موضوع امنیت انرژی در جهان برگزار شد.

در این نشست رؤسای جمهوری، نخست وزیران و وزرای انرژی ایران، الجزایر، مصر، لیبی، نیجریه، قطر، روسیه، ونزوئلا، ترینیداد و توباگو و اعضای ناظر شامل آذربایجان، عراق، مالزی، نروژ، پرو و امارات متحده عربی حضور داشتند.

شیخ حمد بن خلیفه آل ثانی، امیر قطر در این نشست گفت 11 کشور عضو مجمع کشورهای صادرکننده گاز، تلاش می کنند تا ثبات بازارهای جهانی را که به علت نگرانی در مورد درگیری میان مسکو و کی اف متزلزل شده اند، حفظ کنند.

آمریکا قبلا از قطر خواسته بود تا در صورت اختلال در عرضه گاز اروپا، به آنها کمک کند اما کشورهای تولیدکننده اعلام کردند در صورتی که تحریم های روسیه، اروپای غربی را تحت تاثیر قرار دهد، قادر نخواهند بود مقادیر قابل توجهی گاز جایگزین را تامین کنند.

قطر و سایر کشورها تاکید کردند سرمایه گذاری قابل توجهی در زیرساخت های گازی نیاز است و آنها به قطعیت قراردادهای بلندمدت نیاز دارند تا بتوانند عرضه گاز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مقامات در نشست مجمع کشورهای تولیدکننده گاز چه گفتند؟

مقامات در نشست مجمع کشورهای تولیدکننده گاز چه گفتند؟