مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 اسفند 1400 ساعت 22:022022-02-22اقتصادي

تسهیلات تکلیفی به بانک ها بیش از منابع، تسهیلات تحمیلی است


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، ساسان شاه ویسی در گفت وگویی، در مورد نقش و کارکرد نظام بانکی، اظهار داشت: باید بررسی شود که آیا واقعا این بانک ها هستند که دستور های دولت به آن ها تحمیل می شود یا با خلق منابع و جهت دهی موازی و چالش برانگیز، - یک کارشناس اقتصادی با بیان اینکه نظام بانکی مهم ترین متهم و مسئول در خلق پول و نقدینگی در اقتصاد ملی است، گفت: در حالت عادی اگر بیشتر از سازماندهی منابع بانک ها به آن ها تکلیف شود، تسهیلات تحمیلی است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، ساسان شاه ویسی در گفت وگویی، در مورد نقش و کارکرد نظام بانکی، اظهار داشت: باید بررسی شود که آیا واقعا این بانک ها هستند که دستور های دولت به آن ها تحمیل می شود یا با خلق منابع و جهت دهی موازی و چالش برانگیز، منابع خود را به ساماندهی اقتصادی تحمیل می کنند.

وی با بیان اینکه نظام بانکی مهم ترین متهم و مسئول در خلق پول و نقدینگی در اقتصاد ملی است، افزود: ناترازی ناشی از کاهش منابع و یا هدر رفتن منابع مباحثی را به دنبال دارد.

گاهی این تکالیف به بانک ها در راستای نیاز های ضروری و بایسته های اقتصاد ملی، متوازن و منضبط و در راستای حمایت از تولید است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تسهیلات تکلیفی به بانک ها بیش از منابع، تسهیلات تحمیلی است

تسهیلات تکلیفی به بانک ها بیش از منابع، تسهیلات تحمیلی است