مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 اسفند 1400 ساعت 19:122022-02-22سياسي

کشورهای آفریقایی با بهره گیری از تجارب خود اجازه نقش آفرینی را به غربی ها ندهند


رییس جمهور با بیان اینکه کشورهای غربی روحیه استعماری خود را حفظ کرده و روش های استعمارگری خود را تغییر داده اند، گفت: از نظر جمهوری اسلامی کشورهای آفریقایی ظرفیت های عظیمی برای پیشرفت دارند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، آیت الله سید ابراهیم رییسی رییس جمهور عصر سه شنبه در حاشیه ششمین مجمع سران کشورهای صادرکننده گاز در قطر، در دیدار اوبیانگ انگوئما امباسوگو رییس جمهور گینه استوایی با بیان اینکه کشورهای آفریقایی فراتر از منابع و ذخایر غنی، مردمی پرتلاش و سخت کوش دارد که می توانند نقش موثری در آبادانی این قاره داشته باشند، گفت: کشورهای غربی طی چند قرن صرفا به تاراج منابع و نیروی انسانی غنی آفریقا پرداختند.

رییس جمهور افزود: کشورهای غربی روحیه استعمارگری خود را حفظ کرده و فقط روش های استعمارگری خود را تغییر داده اند.

رییسی با بیان اینکه از نظر جمهوری اسلامی کشورهای آفریقایی ظرفیت های عظیمی برای پیشرفت دارند، اظهار داشت: آماده همکاری و توسعه روابط با کشورهای آفریقایی در زمینه های مختلف و از جمله صدور خدمات فنی و مهندسی به این کشورها از جمله گینه استوایی هستیم.

رییس جمهور در واکنش به اظهارات رییس جمهور گینه استوایی مبنی بر اینکه هیچ کدام از کشورهای اروپایی در زمینه مقابله با کرونا کمک قابل توجهی به این ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشورهای آفریقایی با بهره گیری از تجارب خود اجازه نقش آفرینی را به غربی ها ندهند

کشورهای آفریقایی با بهره گیری از تجارب خود اجازه نقش آفرینی را به غربی ها ندهند