مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 اسفند 1400 ساعت 18:372022-02-22اجتماعي

لطمه باستان شناسی ایران از کرونا و تحریم


رییس پژوهشکده باستان شناسی از لطمه های زیادی که باستان شناسی ایران از ویروس کرونا و تحریم متحمل شده است، سخن گفت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محمد مرتضایی در گردهمایی باستان شناسان جوان گفت: در روزگاری که همه گیری کووید- 19 نزدیک به سه سال است زندگی بشر را در کره خاکی دستخوش تغییرات عمده ای کرده و هر روز سویه های جدیدی از این بیماری در گوشه ای از جهان سر برافراشته و به سرعت عالمگیر می شود، ناپایداری دنیا و اهمیت درک زندگی بیشتر خود را نمایان می سازد.

متأسفانه مطالعات باستان شناسی در سالیان اخیر نیز متأثر از این بیماری، لطمات زیادی در ایران و جهان خورده و محدودیت های سفر امکان انجام پروژه های میدانی را به حداقل کاهش داده است.

او افزود: هر چند نقش کمبود اعتبارات پژوهشی به دلیل تحریم ها دست کمی از بیماری کووید نداشته، تمام شرایط اعم از اجتماعی و سیاسی و بین المللی دست به دست هم داده و منجر به محدودیت هایی برای انجام مطالعات باستان شناسی شده است.

این باستان شناس در ادامه گفت: نزدیک به 20 سال از برگزاری اولین همایش که به همت دوست و همکار گرامی دکتر حمید فهیمی بنیان گذاشته شد، می گذرد و این همایش در طول این سال ها پیشرفت های بسیار مهمی در زمینه معرفی ظرفیت های باستان شناسی ایران و به خصوص باستان شناسان جوان ایران به جامعه علمی ایران و جهان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لطمه باستان شناسی ایران از کرونا و تحریم

لطمه باستان شناسی ایران از کرونا و تحریم