مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 اسفند 1400 ساعت 12:472022-02-22پزشكي

کرونا چه تغییراتی در بدن زنان ایجاد می کند؟


مسئول طرح کووید خفیف و بی علامت پژوهشکده قلب وعروق اصفهان با اشاره به پژوهش های انجام شده در دنیا و پژوهشکده اصفهان، گفت: همه گیری کرونا بر اختلالات جسمی و روانی سندرم پیش قاعدگی بی تاثیر نبوده و بانوان و اطرافیانشان باید از این مهم آگاه باشند.

- ساحل جوانبخت در گفت وگو با ایسنا، عادت ماهیانه را امری فیزیولوژیک در بانوان که به آنها قدرت باروری می بخشد، دانست و اظهار کرد: در طی این دوره رحم ریزش پیدا کرده و مجدد برای بارداری در صورت وقوع آماده می شود.

وی افزود: خونریزی ماهیانه در بانوان پیش از سن یائسگی به صورت بخشی 3 تا 7 روزه از دوره 21 تا 35 روزه است.

این دوره که براساس وقایع مختلف رحمی و تخمدانی و با تنظیم هورمون ها پیش برده می شود در هرماه شرایط بانوان برای بارداری را تنظیم می کند.

این پزشک عمومی با بیان اینکه هر دوره از ابتدای آغاز عادت ماهیانه تا آغاز مجدد آن حساب می شود، تصریح کرد: در این دوران بانوان ابتدا دوره خونریزی و سپس حدود یک هفته بعد تخمک گذاری و امکان باروری و نهایتاً با اتمام دوره و ورود به دوره بعدی مجدد آغاز خونریزی را تجربه می کنند.

بدین ترتیب دیواره داخلی رحم در ابتدای دوره ریزش پیدا می کند، مدتی بعد با تشکیل مجدد دیواره رحم برای بارداری احتمالی آماده می شود که درصورت وقوع آن به دنبال تخمک گذاری، رحم ضخامت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کرونا چه تغییراتی در بدن زنان ایجاد می کند؟

کرونا چه تغییراتی در بدن زنان ایجاد می کند؟