مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 اسفند 1400 ساعت 11:422022-02-22اقتصادي

تأمین 2 میلیارد تومان اعتبار برای واکسیناسیون دام


مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل گفت: با تأمین 2 میلیارد تومان اعتبار عملیات واکسیناسیون دام سبک و سنگین در استان اردبیل در حال انجام است.

- بهلول تکلوی سوم اسفند در جریان بازدید از روند واکسیناسیون دام های سنگین در اردبیل اظهار کرد: با توجه به رویکرد دامپزشکی در جلوگیری از شیوع بیماری تب برفکی عملیات واکسیناسیون و مایه کوبی در شهرهای مختلف برای دام های سبک و سنگین آغاز شده و تاکنون یک میلیارد و 400 میلیون تومان اعتبار نیز در این زمینه تأمین شده است.

وی تصریح کرد: قرار است 600 میلیون تومان نیز در روزهای آینده تأمین شود تا عملیات واکسیناسیون با مشارکت بخش خصوصی در همه شهرستان های استان برای دام های سبک و سنگین به انجام برسد.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل با بیان اینکه در حال حاضر هیچ بیماری تب برفکی و تب مالت در استان اردبیل مشاهده نشده است، گفت: بروز این بیماری آثار زیان باری را در دام و استفاده کنندگان از محصولات خام دامی به همراه خواهد داشت که باید مراقبت های لازم انجام شود تا عملیات واکسیناسیون دام ها به شکل کامل به انجام برسد.

تکلوی نظارت بر کشتار دام های سبک و سنگین را در استان و در قالب کشتارگاه های صنعتی یادآور شد و افزود: برای جلوگیری از انتشار بیماری مشترک دام و انسان که بیش از 870 گونه است، تلاش بر این است تا کشتار دام ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تأمین 2 میلیارد تومان اعتبار برای واکسیناسیون دام

تأمین 2 میلیارد تومان اعتبار برای واکسیناسیون دام