مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 اسفند 1400 ساعت 10:472022-02-22اقتصادي

انتقاد رییس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس از کاهش سرعت اینترنت


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، مجتبی توانگر رییس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس در نامه ای با انتقاد از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به دلیل کاهش سرعت اینترنت گفت: - نیاز به توضیح و یادآوری به جنابعالی نیست که فن آوری اطلاعات و ارتباطات امروزه اصلی ترین نماد اقتصاد دانش بنیان در جهان بوده و در ایران نیز 7.

8 درصد GDP کشور مبتنی بر حوزه ارتباطات است و باید بپذیریم که زیرساخت ارتباطی سهم عمده ای در رشد تولید ناخالص داخلی(GDP) دارد؛ به نحوی که با افزایش دو برابری سرعت شاهد رشد GDP به میزان 0.

3درصد باشیم.

همچنین حضرتعالی مستحضر هستید که در سند طرح کلان و معماری شبکه ملی اطلاعات مصوب شورای عالی فضای مجازی، هدف گذاری شده است تا سهم اقتصاد دیجیتال به 10درصد برسد(بند 2-2-2-3) و این در حالی است که بر اساس همین سند حداقل سرعت 100مگابیت بر ثانیه، برای کسب وکارها و کاربران تجاری و مراکز آموزشی در نظر گرفته شده و در بندهای دیگر این سند نیز تاخیر کمتر از 30 هدف گذاری شده است.

به این ترتیب زیرساخت ارتباطی نه تنها با حدود 8 درصد تولید ناخالص داخلی مرتبط است، با توجه به وضعیت فعلی پتانسیل رشد حداقل 0.

5 درصد رشد سالیانه را نیز دارد.

اما متاسفانه این در حالی است که در مدت کوتاه پس از استقرار تیم جدید مدیریتی در وزارت ارتباطات، متاسفانه نه تنها حرکت به سم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتقاد رییس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس از کاهش سرعت اینترنت

انتقاد رییس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس از کاهش سرعت اینترنت