مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 اسفند 1400 ساعت 10:422022-02-22اجتماعي

پلیس راه: 32 درصد از ناوگان باری کشور فرسوده است


حدود 80 درصد موتورسیکلت ها و حدود80 درصد ناوگان حمل ونقل عمومی ما نیز فرسوده است که این یک هشدار جدی است و در تصادفات نیز موثر است.

- خودروهای فرسوده این روزها به پاشنه آشیل حوزه ترافیک و محیط زیست بدل شده اند و تازه ترین این موارد نیز معاون عملیات ترافیک پلیس راه کشور علت اصلی تصادفات ناوگان باری کشور را فرسودگی آن ها عنوان کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، فرسودگی خودروها گرچه موضوع جدیدی نیست اما به نظر می رسد که نگرانی ها بابت آن افزایش یافته است، چرا که از یک سو اثر این خودروها بر آلودگی هوا غیرقابل کتمان است و از سوی دیگر تردد این خودروها احتمال وقوع تصادفات و نیز افزایش ترافیک درپی خرابی و نقص فنی این خودروها را افزایش داده است که برای مثال می توان به تصادف اتوبوس فرسوده حامل خبرنگاران محیط زیست که منجر به مرگ مهشاد کریمی و ریحانه یاسینی شد، اشاره کرد.

این موضوع البته بارها نیز مورد انتقال پلیس واقع شده و در اخیرا نیز سردار سیدکمال هادیانفر، رییس پلیس راهنمایی و رانندگی در نشستی خبری با انتقاد از روند اسقاط خودروهای فرسوده گفته بود: آنچه که به عنوان اسقاط خودرو انجام می شود عمدتا صوری است و بیشتر حواله ها باطل می شود تا اینکه خودرویی اسقاط شود، این یک آسیب جدی است و سهم قابل توجهی هم در تصادفات دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پلیس راه: 32 درصد از ناوگان باری کشور فرسوده است

پلیس راه: 32 درصد از ناوگان باری کشور فرسوده است