مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 اسفند 1400 ساعت 10:072022-02-22پزشكي

مصرف زیاد آزیترومایسین مخاطرآمیز است/تجویز بیوتیک علمی و منطقی باشو


عضو کمیته علمی کشوری کرونا و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: آزیترومایسین آنتی بیوتیک مناسبی است اما در صورت مصرف بیجا و بی رویه، - ایسنا/فارس عضو کمیته علمی کشوری کرونا و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: آزیترومایسین آنتی بیوتیک مناسبی است اما در صورت مصرف بیجا و بی رویه، باعث مقاومت میکروبی و نیز عوارضی  نامطلوب فراوانی ایجاد می کند.

دکتر اورنگ ایلامی سه شنبه سوم اسفند در حاشیه شصت و یکمین جلسه کمیته علمی کرونا که در بیمارستان قلب شهید رجایی تهران برگزار شد، گفت: آزیترومایسین آنتی بیوتیک مناسبی است اما در صورت مصرف بیجا و بی رویه، باعث مقاومت میکروبی و نیز عوارضی نامطلوب فراوانی ایجاد می کند.

او گفت: در آخرین پروتکل معاونت درمان وزارت بهداشت، برای بیماران سرپایی و افرادی که دارای علائم خفیف و یا بدون علامت هستند و یا حتی بیمارانی که بستری می شوند، آزیترومایسین هیچ جایگاهی ندارد.

مگر در شرایط خاصی عفونت ثانویه باکتریایی که پزشکان در مورد بیماران آنهم در شرایط خاص، این دارو را تجویز کنند اما در بهبود شرایط بیماران کووید19 اثری ندارد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: آزیترومایسین همچنین با مشکلات قلبی، از جمله طولانی شدن فاصله QT، که چرخه الکتریکی قلب را از بین می برد، مرتبط اس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مصرف زیاد آزیترومایسین مخاطرآمیز است/تجویز بیوتیک علمی و منطقی باشو

مصرف زیاد آزیترومایسین مخاطرآمیز است/تجویز بیوتیک علمی و منطقی باشو