مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 اسفند 1400 ساعت 08:422022-02-22اقتصادي

چندقلویی زایی دام درشهرستان شیروان 22 درصد افزایش یافت


مدیر ایستگاه پرورش و اصلاح نژاد گوسفند کردی گفت: چندقلویی زایی در این ایستگاه با اجرای شیوه های مدیریت اصولی و علمی و تغذیه درست از8 درصد پارسال هم اکنون به 22 درصد افزایش یافته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بجنورد، عصر امروز حمید کاظمیان، مدیر ایستگاه پرورش و اصلاح نژاد گوسفند کردی در گفت وگو با رسانه ها با اعلام افزایش 22 درصدی چندقلویی زایی دام در شیروان، اظهارکرد: چهار قلوزایی در بین نژاد بومی بوده است که این نژاد با اجرای شیوه های مدیریت اصولی و علمی و همچنین تغذیه درست قابلیت چند قلوزایی را دارد.

وی گفت: انجام پروتکل های بهداشتی در زمان فصل جفت گیری از دیگر دلایل زایش چند قلوزایی در بین گله های این ایستگاه است.

مدیر ایستگاه پرورش و اصلاح نژاد گوسفند کردی شیروان با بیان اینکه گوسفند نژاد کردی یکی از ژن های گوسفند دنبه دار بوده که هدف اصلی پرورش آن تولید گوشت است افزود: منطقه پراکنش عمده این نژاد خراسان شمالی است که عمدتا به صورت سنتی و عشایری در مراتع پرورش می یابند.

وی ادامه داد: گوسفند کردی یکی از بهترین و سازگارترین گونه های نژادی برای مناطق کوهستانی به ویژه در این استان است که این نژاد به خاطر اندام درشت و همچنین استخوان بندی قوی، برای پروار بندی مناسب بوده و از بهترین نژادهای گوشتی کشور است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چندقلویی زایی دام درشهرستان شیروان 22 درصد افزایش یافت

چندقلویی زایی دام درشهرستان شیروان 22 درصد افزایش یافت