مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 اسفند 1400 ساعت 19:422022-02-21سياسي

محققان یزدی محیط کشت فریز و ذوب جنین انسانی را بومی سازی کردند


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس در یزد، دکتر علی نبی عصر امروز در جمع خبرنگاران حاضر شد و با اشاره به دستاورد علمی شرکت دانش بیان وابسته به پژوهشکده تولیدمثل دارالعباده، اظهار کرد: بنابر نتایج حاصله، این محیط قابلیت رقابت با محیط کشت نمونه خارجی را دارد و نتیجه تلاش و تحقیقات چندساله این محققان در بومی سازی این محیط آزمایشگاهی حیاتی بوده است.

وی افزود: محیط ذوب و فریز جنین های انسانی در آزمایشگاه کمک باروری کاربرد دارد و این محققان موفق به ساخت آن با کیفیت قابل قبول و ثبت اختراع ملی شدند.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان یزد گفت: لازم به ذکر است که با ساخت و به کارگیری این محصول در آزمایشگاه های کمک باروری کشور علاوه بر کاهش قابل توجه هزینه های فرآیند کمک باروری، محیط فریز و ذوب با تاییدیه کیفیت نیز در اختیار مراکز ناباروری سطح کشور قرار خواهد گرفت.

دکترنبی تصریح کرد: هم اکنون محققان در تلاشند تا با راه اندازی خط تولید این محصول علاوه بر تامین نیاز داخل، در صورت حمایت، زمینه صادرات این محصول را نیز به فراهم سازند.

وی با بیان این که با تولید این محصول علاوه بر ایجاد اشتغال، زمینه رشد و شکوفایی شرکت های دانش بنیان در این حوزه بیش از پیش فراهم می شود، خاطرنشان کرد: در صورت برخورداری از حمایت های لازم، محققان جوان در پژوهشکده علوم تولیدمث


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

محققان یزدی محیط کشت فریز و ذوب جنین انسانی را بومی سازی کردند

محققان یزدی محیط کشت فریز و ذوب جنین انسانی را بومی سازی کردند