مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 اسفند 1400 ساعت 17:272022-02-21بين الملل

تظاهرات ضدآمریکایی مردم بامیان در اعتراض به مسدودی ذخایرمالی افغانستان


در ادامه تظاهرات های ضد آمریکایی در شهرهای افغانستان، شهروندان بامیان امروز در یک تجمع اعتراضی با سردادن شعارهایی خواستار آزادی ذخایر ارزی کشورشان شدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، شماری از ساکنان بامیان با برگزاری یک راهپیمایی اعتراضی خواستار آزادی ذخایر ارزی افغانستان شدند که در بانک های آمریکا مسدود شده است.

معترضان روز دوشنبه، دوم اسفند با شعار آمریکا حیا کن، پول ملت را رها کن تأکید کردند که بسته شدن ذخایر ارزی افغانستان از سوی آمریکا سبب گسترش بی سابقه فقر و گرسنگی در میان شهروندان این کشور شده است.

به گفته معترضان اگر به زودی این دارایی ها آزاد نشود، فاجعه انسانی ناشی از فقر در افغانستان رخ خواهد داد.

سیدعبدالرازق دانش، از برگزارکنندگان این راهپیمایی، گفت که ساکنان این ولایت و به ویژه جامعه معلولان و خانواده های قربانیان جنگ ها می خواهند که آمریکا هرچه فوری ذخایر ارزی افغانستان را آزاد کند و آن را به افغانستان برگرداند.

وی گفت: ما از دولت آمریکا می خواهیم که دارایی های ارزی کشور ما را حیف ومیل نکند و این دارایی ها را آزاد کند و به کشور ما برگرداند.

ما از نظام حاکم نیز می خواهیم که با استفاده از این دارایی ها، حقوق و امتیازات معلولان و خانواده های شهدا را پرداخت و به دیگر مشکلات چون فقر و گ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تظاهرات ضدآمریکایی مردم بامیان در اعتراض به مسدودی ذخایرمالی افغانستان

تظاهرات ضدآمریکایی مردم بامیان در اعتراض به مسدودی ذخایرمالی افغانستان