مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 اسفند 1400 ساعت 16:522022-02-21سياسي

بازخوانی نظرات مرحوم سردار کوسه چی درباره صلح


پس از عملیات والفجر 1، بخش جنوبی استان ایلام با وجود اهمیت بسیار، به منطقه ای آرام و پدافندی تبدیل شد و تصور می شد که دیگر در این بخش، راه کارهای نظامی به منظور پیشروی قوای خودی، - وجود ندارد.

درعین حال در آستانه عملیات خیبر، تلاش برای طراحی نبرد و آماده سازی این منطقه جهت اجرای عملیات، آغاز شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، یک روز پس از نبرد والفجر 5 در جنوب مهران، سرانجام در بامداد 1362/12/2 عملیات والفجر 6 با رمز یا زهرا (س) در منطقه عمومی چیلات واقع در جنوب دهلران آغاز شد.

نیروهای خودی به استعداد 8 گردان به منظور تصرف مواضع مستحکم و دست نخورده دشمن، با عبور از رودخانه چیلات، وارد عمل شدند و پس از درهم شکستن خطوط دفاعی به حرکت خود در عمق مواضع نیروهای عراقی ادامه دادند.

رزمندگان اسلام در این یورش موفق شدند ضمن انهدام ده ها دستگاه تانک، نفربر و شمار فراوانی خودرو دشمن، بخشی از یگان های سپاه چهارم و تیپ 77 ارتش عراق را متلاشی و منطقه ای حدود 50 کیلومترمربع، شامل ارتباطات مرزی مشرف به شهر علی غربی و جاده مرزی تدارکاتی طیب-علی غربی عراق را تصرف کنند.

پس از چند روز نبرد و دفع پاتک های سنگین دشمن، رزمندگان اسلام ضمن مشغول ساختن ماشین نظامی عراق توانستند چند روزی بر بزرگراه العماره-بغداد مسلط شوند و آن را هدف آتش خود بگیرند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازخوانی نظرات مرحوم سردار کوسه چی درباره صلح

بازخوانی نظرات مرحوم سردار کوسه چی درباره صلح