مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 اسفند 1400 ساعت 16:422022-02-21سياسي

مجلس ساز و کار «اهلیت سنجی افراد برای واگذاری سهام شرکت های دولتی» را تعیین کرد


نمایندگان مجلس شورای اسلامی، با تصویب دو بند از تبصره دو لایحه بودجه 1401، ساز و کار «اهلیت سنجی افراد برای واگذاری سهام شرکت های دولتی» را تعیین کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت عصر امروز و در ادامه بررسی بندهای درآمدی لایحه بودجه 1401 کل کشور، با اصلاح بند الف تبصره 2 لایحه بودجه با موضوع اهلیت سنجی افراد برای واگذاری بنگاه های دولتی و ثبات بخشی به بازار سرمایه، از طریق واگذاری سهام بنگاه های دولتی فروش نرفته موافقت کردند.

بر اساس این بند و در صورت تایید نهایی، در سال آینده به دولت اجازه داده می شود، بنگاههای دولتی مشمول گروههای (1) و (2) موضوع ماده (2) قانون اجرای سیاست های کلی اصل چهل و چهارم (44) قانون اساسی مصوب 25/3/1387 با اصلاحات و الحاقات بعدی را پس از احراز صلاحیت حرفه ای و اهلیت فنی و مالی و همچنین عدم بدهی معوق متقاضی به نظام بانکی، سازمان خصوصی سازی و صندوق های بازنشستگی با رعایت ماده (63) قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور، واگذار یا منتقل کند.

همچنین بر اساس این مصوبه در مواردی که بدهی های متقاضی به نظام بانکی به سازمان خصوصی سازی و صندوق های بازنشستگی، از مطالبات متقاضی از دولت، شرکت و بانک های دولتی کمتر است، شرط فوق لازم الرعایه ن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مجلس ساز و کار «اهلیت سنجی افراد برای واگذاری سهام شرکت های دولتی» را تعیین کرد

مجلس ساز و کار «اهلیت سنجی افراد برای واگذاری سهام شرکت های دولتی» را تعیین کرد