مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 اسفند 1400 ساعت 15:472022-02-21اقتصادي

290 هزار متر مربع فرش دست باف در آذربایجان غربی تولید می شود


رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: سالانه سالانه 290 هزار متر مربع انواع فرش دست بافت در استان تولید و روانه بازارهای داخلی و خارجی می شود.

- ، غلامرضا بابایی در این زمینه با بیان اینکه بیش از 72 هزار نفر در حوزه فرش دست بافت در استان مشغول به فعالیت هستند، افزود: در این استان سالانه 290 هزار متر مربع انواع فرش دست بافت تولید و روانه بازارهای داخلی و خارجی می شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر حدود 19 هزار قالیباف دراستان ازخدمات بیمه تأمین اجتماعی و بیمه صندوق اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استفاده می کنند.

بابایی افزود: از این تعداد 12 هزار و 699 نفر از مزایا و خدمات بیمه تأمین اجتماعی و حدود شش هزار نفر نیز از خدمات بیمه صندوق اجتماعی کشاورزی، روستاییان و عشایر بهره مند می شوند.

وی عنوان کرد: در این استان علاوه برتولید فرش دست بافت در کارگاه های خانگی، 227 کارگاه غیرمتمرکز با مدیریت متمرکز و هفت مجتمع بزرگ قالیبافی فعال است.

بابایی گفت: شهرستانهای تکاب وخوی مهمترین قطب های تولیدفرش استان بوده و درکنار آنهافرش دست بافت درشهرهای بوکان، شاهیندژ، میاندوآب، مهاباد و ارومیه نیزتولیدمی شود.

وی افزود: با توجه به ظرفیت های خوب استان درحوزه قالیبافی، برای ایجاد اشتغال زندانیان و خانواده های آنان هم در راستای ایجاد د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

290 هزار متر مربع فرش دست باف در آذربایجان غربی تولید می شود

290 هزار متر مربع فرش دست باف در آذربایجان غربی تولید می شود