مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 اسفند 1400 ساعت 15:072022-02-21سياسي

سگ های بلاصاحب ملایر صاحب پناهگاه شدند


شهردار ملایر با بیان اینکه به همت شهرداری پناهگاه سگ های بلا صاحب در زمینی به وسعت ‏‏6000 متر مربع ساخته شد، گفت: شهرداری ملایر بر اساس بند 15 ماده 55 قانون شهرداری ها و ‏دستورالعمل طرح زندگی سگ های ولگرد که سال 87 به دستگاه های اجرایی ابلاغ شده است، - اقدام ‏به این امر کرد.

‏ به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا؛ مجید فرجی در این رابطه افزود: این دستورالعمل تنها مختص به جمع آوری نبوده و شامل درمان و عقیم سازی می شود و باید بخش قابل توجهی از این سگ ها بعد از عقیم شدن، رهاسازی شوند.

وی اظهارکرد: نکته قابل اهمیت این است که تعدادی از شهروندان به واسطه عطوفت انسانی و به منظور حمایت از این حیوانات، اقدام به غذا رسانی به آنها می کنند که از نظر علمی، اقدامی اشتباره است غلط و نتیجه گیری عکس دارد.

فرجی افزود: سگ ها غریزه ای خاص و قلمرو مشخص و رفتارهایی چون شکار و شبگردی دارند و از این طریق ارتزاق می کنند و همشهریان با غذا دادن به آنها، سگ ها را وابسته به جامعه شهری و انسانی می کنند، که باعث حضور سگ های بیمار و هار شده و ممکن است بر اساس خوی حیوانی با حمله به همشهریان، برای سلامت جسمی و روانی شهروندان و یا ایجاد خطر جانی و تکثیر بیماری های مشترک بین حیوان و انسان مشکل ایجاد کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سگ های بلاصاحب ملایر صاحب پناهگاه شدند

سگ های بلاصاحب ملایر صاحب پناهگاه شدند