مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 اسفند 1400 ساعت 14:172022-02-21سياسي

رخوت و انفعال حوزه های علمیه دلیل صدور منشور روحانیت توسط امام (ره) بود


امام خمینی (ره) منشور روحانیت را در حالی فریاد زد که فضای فکری حوزه ها در رخوت و انفعال شدید بود و از هر گونه دخالت در مسائل اجتماعی و سیاسی پرهیز می کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار قرآن و فعالیت های دینی خبرگزاری فارس سوم اسفند سال 67 پیامی از سوی امام خمینی (ره) صادر شد که در آن خطاب به روحانیون، مراجع، مدرسین، طلاب و ائمه جمعه و جماعات‏ استراتژی نظام جمهوری اسلامی ایران و رسالت حوزه‏ های علمیه را تعیین کردند.

این پیام منشور روحانیت نام گرفت.

توصیف امام خمینی (ره) از جایگاه شهدا در انقلاب اسلامی حجت الاسلام روح الله رحمانی مهر کارشناس مذهبی در گفت وگو با فارس درباره منشور روحانیت امام خمینی (ره) گفت: این منشور در ابتدای خود، با سلام و صلوات بر شهدا آغاز و جایگاه ویژه شهدا در انقلاب را این گونه توصیف می کند: یکی چون من عمری در ظلمات حصارها و حجاب ها مانده است و در خانه عمل و زندگی جز ورق و کتاب منیت نمی یابد و دیگری در اول شب یلدای زندگی سینه سیاه هوس ها را دریده است و با سپیده سحر عشق عقد وصال و شهادت بسته است و حال من غافل که هنوز از کتم عدم ها به وجود نیامده ام، چگونه از وصف قافله سالاران وجود وصفی کنم؟ من و امثال من از این قافله فقط بانگ جرسی می شنویم، بگذارم و بگذرم .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رخوت و انفعال حوزه های علمیه دلیل صدور منشور روحانیت توسط امام (ره) بود

رخوت و انفعال حوزه های علمیه دلیل صدور منشور روحانیت توسط امام (ره) بود