مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 اسفند 1400 ساعت 12:472022-02-21اقتصادي

آغاز فصل گرده افشانی نخیلات سیستان و بلوچستان


معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان گفت: گرده افشانی 49 هزار و700 هکتار از نخیلات بارور این استان آغاز و تا اوایل فروردین سال آینده ادامه دارد.

- امان اله طوقی در گفت وگو با ایسنا- با بیان اینکه 60 درصد سطح زیر کشت محصولات باغی سیستان و بلوچستان را خرما تشکیل می دهد، اظهار داشت: هم اینک حدود 63 هزار هکتار نخلستان در استان وجود دارد که 49 هزار و 700 هکتار آن بارور است.

وی با بیان اینکه عملیات گرده افشانی نخیلات خرما از مهمترین و حساس ترین عملیات زراعی است که نقش بسزایی در کیفیت محصول و میزان تولید آن خواهد داشت، ادامه داد: 20 درصد نخلستان های استان دیم بوده و پراکنش آن بیشتر در شهرستان های گلشن، خاش و دلگان است.

وی تصریح کرد: در سال زراعی گذشته بیش از 250 هزار تن انواع خرما در نخلستان های استان تولید و روانه بازارهای داخلی و خارجی شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به اینکه برنامه اصلاح باغات خرما در حال اجراست بیان کرد: بدنبال توسعه کشت ارقام خرمای تجاری، بازار پسند و اقتصادی در سیستان و بلوچستان هستیم.

طوقی خاطر نشان کرد: نخیلات مناطق مرزی سیستان و بلوچستان عمدتا از نوع ربی است و خرمای ارگانیک تولیدی این مناطق شهرت جهانی دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز فصل گرده افشانی نخیلات سیستان و بلوچستان

آغاز فصل گرده افشانی نخیلات سیستان و بلوچستان