مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 اسفند 1400 ساعت 12:422022-02-21بين الملل

شرط ریاض برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی


وزیر خارجه عربستان گفت، هرگونه عادی سازی روابط میان این کشور و رژیم صهیونیستی مشروط به وجود توافقی میان تل آویو با فلسطینی هاست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان سعودی در پاسخ به سوال خبرنگار روزنامه اسراییلی معاریو در نشست امنیتی مونیخ گفت، شرط ریاض برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی به وجود توافق میان این رژیم و فلسطینی ها یا لااقل وجود مذاکرات میان آنهاست.

بن فرحان در ادامه مدعی شد : ادغام اسراییل در منطقه بسیار مفید خواهد بود نه تنها برای خود اسراییل برای برای کل منطقه اما بدون حل مشکلات اساسی ملت فلسطین و اعطای حاکمیت و احترام به این ملت، صداهای افراطی، غالب خواهد بود بنابراین باید به ملت فلسطین حق ایجاد کشور داده شود و این به منطقه کمک خواهد کرد.

وی ادامه داد: اولویت در حال حاضر یافتن راه حلی است که اسراییلی ها و فلسطینی ها بتوانند بر سر یک میز بنشینند و عملیات صلحی داشته باشند که بتوان بر روی آن کار کرد؛ این امر برای ما و برای همه کشورهایی که روابطی با اسراییل ندارند آسانتر است اما زمانی رخ خواهد داد که راه حلی عادلانه ایجاد شود.

ایمن الصفدی وزیر خارجه اردن نیز به روزنامه معاریو گفت: اردن حفظ روابط دیپلماتیک با اسراییل را انتخاب کرده اما نباید فراموش کنیم که مشکل اصل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شرط ریاض برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی

شرط ریاض برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی