مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 اسفند 1400 ساعت 10:272022-02-21سياسي

قم در انتظار منتظران/ جای خالی زیرساخت ها همچنان احساس می شود


نیمه شعبان و ولادت منجی عالم بشریت از مهم ترین مناسبت های دینی و ملی ما ایرانیان و نقطه عطفی در تقویم تاریخ اسلامی است که در روایات و احادیث امامان شیعه شب نیز به نیمه شعبان به عنوان پر فضیلت ترین شب ها برای احیا و شب زنده داری، دعا و عبادت اشاره شده است، حال اگر این مراسم مذهبی، دعا و نیایش برای ظهور مهدی موعود(عج) با محوریت مسجد مقدس جمکران باشد اهمیت و بار معنوی آن دو چندان خواهد شد.

مراسم جشن نیمه شعبان غیر از ایران اسلامی در کشورهایی مانند عراق، لبنان، سوریه و پاکستان و حتی در بین اقلیت اهل تسنن برگزار می شود اما مراسم نیمه شعبان در ایران نسبت به کشورهای دیگر پر رونق تر است.

تدارکات ویژه ای که دولت و مردم برای این روز می بینند، بسیار وسیع خواهد بود چراغانی های وسیع، برگزاری جشن، مولودی خوانی و پخش شربت و شیرینی که بسیاری از آن ها از سوی مردم و هیات های مردمی انجام می شود.

اما آنچه که بر آن تمرکز می شود برگزاری و احیای شب نیمه شعبان با محوریت مسجد مقدس جمکران در شهر مقدس قم خواهد بود که سالانه این شهر در نیمه شعبان با حجم ورود زائران داخلی و خارجی بسیاری روبرو می شود با ورود ویروس منحوس کرونا جشن نیمه شعبان دو سال به صورت مجازی و محدود برگزار شد اما در نیمه شعبان امسال نگین گردشگری کشور قصد دارد آغوش خود را به سوی منتظران


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قم در انتظار منتظران/ جای خالی زیرساخت ها همچنان احساس می شود

قم در انتظار منتظران/ جای خالی زیرساخت ها همچنان احساس می شود