مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 اسفند 1400 ساعت 10:272022-02-21اقتصادي

هپکو را انکار نکنید


هپکو در زمان راه اندازی در سال 1351، با هدف تولید ماشین آلات برای بخش معدن شکل گرفت.

- این شرکت در زمان راه اندازی متعلق به برادران رضایی صاحب معدن مس سرچشمه بود و به همین دلیل برای تولید ماشین الات معدنی به بهره برداری رسید و این رویکرد صاحبان آن نشان می دهد که در واقع پتانسیل اصلی هپکو در بخش معدن است.

سال 1364 تا 1368 با آغاز طرح توسعه هپکو، ماشین آلات و تجهیزات طوری انتخاب شدند که ماشین آلات بخش معدن و مورد نیاز کشور تولید شوند و اتفاقا از همان روزهای تاسیس تا دوران اوج خود انواع و اقسام ماشین آلات مورد نیاز بخش معدن و راه را تولید و عرضه کرد.

پس از خصوصی سازی در سال 1386 و سقوط ناگهانی هپکو، عملا روح تولید از این صنعت پر کشید و سوله های عظیم با تجهیزات غول پیکر بیکار ماندند.

در طول دهه 90 فریادهای کارگران هپکو به گوش مسئولان کشور رسید و تلاش ها برای جان گرفتن این صنعت به کار گرفته شد، پیچیدگی مسائل و ضربه های مهلک وارد شده به هپکو سرعت اثربخشی تصمیمات را بسیار کند کرد، پیشنهادات بسیاری داده شد و در نهایت هپکو در قالب تهاتر بدهی های دولت به سازمان تامین اجتماعی واگذار شد.

این واگذاری رگه هایی از امید را در دل کارگران هپکو ایجاد کرد و دل به این سازمان بستند تا بالاخره پس از بیش از یک دهه بتواند صدای تولید را در کارخانه ای که جوانی خو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هپکو را انکار نکنید

هپکو را انکار نکنید