مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 اسفند 1400 ساعت 10:172022-02-21پزشكي

مادران باردار برای واکسن به مرکز خدمات جامع سلامت بروند


رییس مرکز بهداشت شهرستان همدان گفت: مادران باردار برای تزریق واکسن به نزدیکترین مرکز خدمات جامع سلامت محل سکونت خود مراجعه و از رفتن به مراکز تجمیعی تزریق واکسن خودداری کنند.

- علیرضا رستمی کیا امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه در صورت ابتلای مادران باردار به کرونا بستری آنها در بخش مراقبت های ویژه، احتمال وقوع عوارض جدی برای مادر و نوزاد و حتی مرگ مادر بیشتر از زنان غیر باردار را دارد اظهار کرد: یکی از مهم ترین راه های پیشگیری از ابتلا به این عفونت ویروسی انجام واکسیناسیون در دوران بارداری و تا 42 روز پس از زایمان است.

وی با اشاره به اینکه واکسیناسیون کرونا در هر سنی از بارداری برای مادران باردار با واکسن سینوفارم قابل انجام است گفت: برای بالا بردن سطح ایمنی در برابر کرونا مادران باردار واکسیناسیون خود را در تاریخ های مقرر و با انجام سه نوبت تزریق واکسن تکمیل کنند.

رییس مرکز بهداشت شهرستان همدان با بیان اینکه واکسیناسیون به تنهایی مانع از ابتلا به کرونا نمی شود و لازم است مادران ضمن تزریق واکسن همه دستورالعمل های بهداشتی را نیز رعایت کنند افزود: رعایت فاصله فیزیکی، استفاده از ماسک، تهویه هوا، رعایت بهداشت فردی و ضدعفونی دست ها و عدم حضور در مکان های شلوغ مورد توجه جدی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مادران باردار برای واکسن به مرکز خدمات جامع سلامت بروند

مادران باردار برای واکسن به مرکز خدمات جامع سلامت بروند