مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 اسفند 1400 ساعت 10:072022-02-21دانش

تخمین دقیق تر کانون زلزله ها با دستاورد علمی جدید محققان دانشگاه تهران


محققان مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران موفق به توسعه فناوری تولید تصاویری با وضوح بالا از ساختارهای زمین شناختی در زیر سطح زمین شدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری فارس، علی غلامی استاد گروه آموزشی فیزیک زمین مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران با بیان اینکه محققان موفق به توسعه فناوری تولید تصاویری با وضوح بالا از ساختارهای زمین شناختی در زیر سطح زمین شدند، در این باره توضیح داد: وارونسازی شکل موج کامل یکی از توانمندترین و بروزترین روش های تصویرسازی ژئوفیزیک است و محققان ژئوفیزیک برای بهینه کردن و توسعه فناوری تولید تصاویر با وضوح بالاتر، تلاش می کنند.

وی افزود: محققان کشورمان در قالب یک رساله دکتری که در مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران انجام شده است، از یک فرمول بندی جدید استفاده کرده و الگوریتمی را در حوزه وارونسازی شکل موج کامل پیاده سازی کردند که نسبت به نتایج تحقیقات پیشین، تصاویری با تفکیک پذیری بهتر و وضوح بسیار بالاتر از زیر سطح زمین به دست می دهد و به نوعی نتایج تحقیقات پیشین در زمینه تصویرسازی از زیر سطح زمین را به طور قابل ملاحظه ای بهبود می بخشد.

غلامی در پاسخ به اینکه این دستاورد در چه حوزه هایی از صنعت راهگشا خواهد بود، اظهار کرد: یکی از مشکلات اصلی در صنعت نفت، عدم دسترسی به تصاویر واضح از مخازن هیدروکربو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تخمین دقیق تر کانون زلزله ها با دستاورد علمی جدید محققان دانشگاه تهران

تخمین دقیق تر کانون زلزله ها با دستاورد علمی جدید محققان دانشگاه تهران