مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 اسفند 1400 ساعت 09:172022-02-21اقتصادي

افزایش مهاجرت زنبورداران خراسان شمالی به جنوب کشور/خشکسالی باعث کاهش 600 تُنی عسل


مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: امسال، مهاجرت زنبورداران استان به مناطق جنوب کشور برای تولید عسل افزایش یافت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بجنورد، صبح امروز علیرضا صادق، مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی در گفت وگو با رسانه ها با اعلام افزایش مهاجرت زنبورداران خراسان شمالی به مناطق جنوب کشور، اظهارکرد: زنبورداران با توجه به خشکسالی ها برای یافتن عرصه های مناسب برای تولید عسل به مناطق جنوب و شمال کشور مهاجرت می کنند که امسال در این خصوص 800 فقره مجوز کوچ برای زنبورداران صادر شده که از این تعداد 82 فقره در بهمن ماه بوده است.

وی گفت: مجوزهای کوچ برای جا به جایی در داخل و خارج استان انجام می شود.

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی افزود: بیشتر زنبورداران حرفه ای برای یافتن گیاهان مناسب به منظور بهبود تولیدات عسل جا به جا می شوند که در فصل بهار کندوها را به باغ های مرکبات و جنگل ها کوچ می دهند و در فصل تابستان نیز به سمت مراتع سر سبز و ییلاقات می روند.

وی ادامه داد: زنبورداران در فصل زمستان نیز به سمت مناطق گرمسیر جا به جا می شوند و در این فصل بیشتر به منظور تقویت و رشد کلنی و تولید بچه فعالیت خواهند کرد تا در بهار کلنی ها جمعیت مناسبی برای تولید عسل داشته باشند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش مهاجرت زنبورداران خراسان شمالی به جنوب کشور/خشکسالی باعث کاهش 600 تُنی عسل

افزایش مهاجرت زنبورداران خراسان شمالی به جنوب کشور/خشکسالی باعث کاهش 600 تُنی عسل