مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 اسفند 1400 ساعت 08:122022-02-21اقتصادي

کوتاه شدن دست مافیای برنج ایرانی/قیمت ها نزولی شد


معاون بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: با توزیع برنج خارجی توازن عرضه و تقاضا برنج بهم خورد و هم اکنون قیمت برنج داخلی روند نزولی را طی می کند.

- قاسم جوادزاده در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه قیمت برنج بومی پایین آمده است، اظهار کرد: میانگین قیمت برنج هاشمی در حال حاضر 63 هزار تومان است و هر روز قیمت های برنج را در کل استان رصد می کنیم.

وی افزود: با اجرای طرح و سیاستگذاری تنظیم بازار، 5 تا 10 درصد قیمت برنج بومی کاهش یافته است و هر روز بیشتر کاهش می یابد.

جوادزاده ادامه داد: حتی اتحادیه شالیکوبی ها هم به ما اعلام کرده است امروز قیمت فروش برنج 62 هزار تومان است.

هر روز قیمت برنج بومی کاهش می یابد وی با بیان اینکه قیمت برنج هاشمی و دیگر برنج های بومی روز به روز در حال تعدیل شدن است و به قیمت واقعی نزدیک می شود، خاطرنشان کرد: توزیع برنج در سطح شهرستان های گیلان نیز شروع شده است و تاکنون 2000 تن برنج خارجی در استان توزیع شده است.

معاون بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: بنا به دلایل اقلیمی سال گذشته قیمت تمام شده برنج بالا بود و به طور میانگین برای تولید هر کیلو برنج 28 هزار تومان هزینه شد.

به این ترتیب برای کشاورز نیز صرفه اقتصادی داشت که 35 هزار تومان هر کیلوگرم برنج هاشمی را بفروشد و اگر 5 تا 10 درصد هم بیشتر از 35 هزار تومان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کوتاه شدن دست مافیای برنج ایرانی/قیمت ها نزولی شد

کوتاه شدن دست مافیای برنج ایرانی/قیمت ها نزولی شد