مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 اسفند 1400 ساعت 15:372022-02-20دانش

دانشگاه، منبع تولید علم یا مرکز ترجمه؟


گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، ساجده امین فر؛ آن چه از وزارت علوم توقع می رود، تربیت افرادی متخصص برای حل مسائل کشور در عرصه های مختلف به وسیله دانشگاه هایی است، - ساختاری که وزارت علوم در دانشگاه های ذیل خودش ایجاد کرده است، ساختاری برای پرورش افراد متخصص حل کننده مسائل روز کشور نیست، بلکه ساختاری است که ماحصل آن رزومه سازی برای افراد، به وسیله تعداد مقاله هایی است که منتشر کرده اند.

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو ، ساجده امین فر؛ آن چه از وزارت علوم توقع می رود، تربیت افرادی متخصص برای حل مسائل کشور در عرصه های مختلف به وسیله دانشگاه هایی است، که در ذیل آن قرار می گیرند، اما چیزی که به وفور از منظومه ی وزارت علوم و تحقیقات دیده می شود، ساختاری است که از دانشجو برای سودآوری در بنگاه اقتصادی خودش یعنی همان دانشگاه، استفاده میکند.

مسئله ارتباط صنعت با دانشگاه مسئله ای است که به کرات، مورد تاکید صریح مقام معظم رهبری بوده است و ایشان بارها اهمیت این موضوع را در سخنانشان ذکر کرده اند، اما با این وجود این مسئله به فراموشی سپرده شده است و مسئولین، عملکردی برای بهبود این معضل حیاتی نداشته اند.

ساختاری که وزارت علوم در دانشگاه های ذیل خودش ایجاد کرده است، ساختاری برای پرورش افراد متخصص حل کننده مسائل روز کشور نیست، بلکه ساختا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دانشگاه، منبع تولید علم یا مرکز ترجمه؟

دانشگاه، منبع تولید علم یا مرکز ترجمه؟